fbpx

WEIGHTLIFTING 

Gewichtheffen is niet weg te denken bij CrossFit. Hoewel de oefeningen al jaren oud zijn en niet door CrossFit zijn bedacht, heeft CrossFit deze oefeningen wel uitgewerkt in hun techniekomschrijving. Ook is er een logische opbouw gemaakt hoe je veilig naar een bepaalde oefening toe kan werken.

 

Gewichtheffen klinkt voor velen als iets ver van hun bed. Maar weet dat wij mensen gemaakt zijn om gewichten te heffen. Dagelijks til je dingen op. Of je nou de boodschappen doet, de stofzuiger de trap op tilt, kinderen op je nek zetten, palen op je schouders bij een tuinklusje, mensen in en uit bed helpen in de zorg; er zijn tal van activiteiten te bedenken waarbij wij ons fysiek gebruiken om iets of iemand op te tillen of te verplaatsen. Gewicht heffen zit in onze natuur.

Bij CrossFit-Geldrop leer je de beste techniek hoe correct te tillen. En pas als de techniek correct is mag het gewicht opgebouwd worden. Nooit andersom!

 

Gewichtheffen doen we meestal met een zogeheten ‘bar’.  Er nog tal van varianten met de bar te maken. Denk aan: Snatch (world’s fastest lift), Clean & Jerk, Clean & Press, Sumo Deadlift, Bench Press(King of lifts), Back Squat en Thrusters. En hier zijn ook weer varianten mee te doen met dumbells of kettlebells.

Kracht
100%
Conditie
20%
Mobiliteit
60%
Plezier
100%

Endurance

Endurance

INFO

GYMNASTICS

GYMNASTICS

more

WOD

WOD

INFO